Mäklarinformation

Skolvägen 5
194 74 Upplands Väsby

Adresser
Kyrkvägen 16, Kyrkvägen 22 , Skolvägen 3 , Skolvägen 5 , Skolvägen 7.

Fastighetsförteckning
Vilunda 25:1

Fastighetsvärdering: Bedömt marknadsvärde 165 000 000 (mars 2018)
Bildad: 2012
Byggnadsår: 2010/2011
Byggherre: Brabo
Lägenheter: 57 bostadsrätter
Förråd: 57
Lokaler: 5
Garage: 44 platser inomhus varav tretton extra breda, varav 9 bredare med laddstolpar för elbilar, 2 handikapplatser
P-platser: 17 platser utomnhus utefter Skolvägen
Balkong: Ja
Hiss: Ja
Bredband: Telia
Miljöhus
Uppvärmning: Fjärrvärme och värmepump-frånluft (el)
Energiprestanda: 72 kWh/m2 och år, Energiklass: C

Fastigheternas area
Bostadsyta: 4 353 kvm
Lokalyta: 334 kvm
Totalt: 4 687 kvm Markarreal: 3 368 kvm

Antal byggnader: 3
Antal våningar: 4
Antal lokaler: 5

Organisationsnr: 769621-4175

Energisnål fastighet
För att sänka energikostnaderna ha föreningen infört individuell mätning av varmvatten, el och värme, vilket innebär att kostnaden för dessa inte ingår i aviavgiften utan debiteras utifrån den egna förbrukningen.

Medlemsförmåner
Föreningen har tecknat en gemensam bostadsrättsförsäkring för samtliga 57 bostadsrättsinnehavare. Det innebär att de boende endast behöver teckna en hemförsäkring för lösöret.

Föreningen har även tecknat en kollektiv fastighetsanslutning för triple-play, dvs telefoni/TV/bredband.

Medlemmar kan låna extra bord och stolar för egna fester.
Ett minibibliotek finns tillgängligt där alla kan lämna och hämta intressanta böcker.
Sommartid finns det möjlighet att reservera delar av gården för egna fester.

Föreningen jobbat aktivt för att öka tryggheten och trivseln.
Kameraövervakning är installerad i alla fem trapphus samt i garaget, brytskydd är installerat på samtliga dörrar i allmänna utrymmen, brandlarm är installerat i garage och i allmänna utrymmen, brandsläckare finns i samtliga trapphus samt i garaget.

Föreningen är medlem i den ideella föreningen Tryggare Väsby – Samverkan mellan fastighetsägare, för att öka tryggheten och trivseln i närområdet.